Verzenden & retourneren
- Gratis verzenden vanaf € 99,- binnen Nederland, daaronder € 6,99 verzendkosten!
- Gratis verzenden vanaf € 99,- naar België, daaronder € 8,99 verzendkosten!
- Gratis afhalen aan onze afhaalbalie in Oud Gastel!
- Verzending naar heel Europa: Download hier het tarievenoverzicht
- Indien op voorraad: Van maandag t/m vrijdag voor 23:00 en zondag voor 11:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden!
Verzending:
Zoals je ziet wordt je bestelling door ons snel en goedkoop verzonden. Wij verzenden onze pakketten met PostNL, de meest betrouwbare vervoerder van Nederland. Producten die in een briefpakket passen versturen we, alleen binnen Nederland, met DHL.
Zodra je je bestelling plaatst kun je kiezen of je je pakket thuis ('s avonds of overdag) of op een PostNL afhaalpunt wilt laten bezorgen, of dat je het wilt ophalen bij onze afhaalbalie in Oud Gastel. De verzendkosten worden automatisch berekend aan de hand van de waarde van je bestelling. In je winkelwagen wordt al aangegeven voor welk bedrag je nog extra kunt bestellen om voor gratis verzending in aanmerking te komen.
Als je kiest voor bezorgen, dan heb je (bij levering binnen Nederland) de keuze of je het pakket thuisbezorgd wilt hebben, of dat je het op en PostNL servicepunt wilt afhalen. Je kunt daarbij zelf de locatie van het servicepunt selecteren welke voor jou het makkelijkst is.
Het voordeel van deze optie is dat je dus niet thuis hoeft te zijn als je pakket wordt afgeleverd, maar je op een tijdstip dat het jou uitkomt het pakket kunt ophalen bij jou in de buurt. Dit kan bijvoorbeeld bij een aantal Albert Heijn filialen. Zo kun je het afhalen van je pakket combineren met je dagelijkse boodschappen. Mocht je bestelling door de brievenbus passen, dan wordt de bezorging aangepast naar je factuuradres indien je voor een afhaalpunt hebt gekozen.
Let op: als we zien dat je bestelling als DHL briefpakje verstuurd kan worden, dan bezorgen we het alsnog gewoon bij je thuis. Je hoeft er dan immers niet voor thuis te zijn als het wordt afgeleverd.
Latere bezorgdag en Avondlevering!
Je kunt nu binnen Nederland zelf kiezen op welke dag je je bestelling geleverd wilt hebben. Eventueel zelfs 's avonds tegen een kleine meerprijs. Bij het afronden van je bestelling zie je direct wat de kosten per verzendoptie zijn.
Niet thuis bij de bezorging?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet thuis bent als de pakketbezorger bij je langskomt. In dat geval zal de bezorger proberen het pakketje bij één van de buren af te leveren. Mocht dat ook niet lukken, dan zal de bezorger het pakket afgeven bij een PostNL Servicepunt bij je in de buurt. Via de track & trace link die je van ons ontvangt, kun je altijd bekijken waar je pakket zich bevind en wanneer het naar verwachting bij je wordt aangeboden.
Overigens: je kunt in onze checkout kiezen voor een leverdatum die jou het beste uitkomt. We zorgen dan dat het pakket een dag voor de gekozen datum wordt verzonden, zodat het normaal gesproken op de gekozen datum wordt bezorgd.
Geen kaartje in de bus bij nietthuis?
De pakketbezorgers laten soms een kaartje achter als je niet thuis was, helaas gebeurt dit steeds minder vaak. Door de extreme werkdruk voor bezorgers om de vele pakketten op een dag bezorgd te krijgen, slaan ze het schrijven van een kaartje vaak over. Het beste is uit te gaan van de informatie via de Track & Trace link die je van ons ontvangt. Daar zie je altijd terug waar je pakket zich bevind en of het wellicht naar een afhaalpunt is gegaan.
Opmerkingen voor de bezorger
Soms vragen klanten om een opmerking op het pakket te laten plakken voor de bezorger. Bijvoorbeeld: pakket mag in de tuin gelegd worden of niet afleveren bij de buren. Helaas kunnen we deze verzoeken niet verwerken. De bezorger mag niet afwijken van de normale bezorgmethode.
Ben je niet thuis bij het bezorgen, kies dan voor een servicepunt bij jou in de buurt, zodat je daar het pakketje op kunt halen.
PostNL Servicepunt
Indien je hebt gekozen je pakket af te laten leveren op een PostNL servicepunt. Via de track & trace link die je van ons ontvangt, kun je altijd zien wanneer je pakket daar voor je klaarligt. Het pakket blijft 7 dagen op het afhaalpunt liggen. Mocht je het niet tijdig ophalen dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd en als retour verwerkt.
PostNL Mijn Pakket App
We adviseren je de Mijn Pakket app van PostNL te downloaden via de Google Play store of iTunes store. Hiermee heb je altijd het laatste inzicht in de status van je zending én kun je desgewenst het afleveradres of moment later aanpassen.
België
Pakketten die naar België worden verzonden en waarbij de ontvanger bij aflevering niet thuis is, worden na 2 bezorgpogingen naar ons geretourneerd. Soms levert de pakketbezorger het pakje af bij een afhaalpunt in de buurt, maar dit is niet gegarandeerd.
Let op: pakketten naar België kunnen enkel worden uitgereikt als de naam op het pakket overeenkomt met degene die op het adres woont. Er moet ook door de ontvanger getekend worden voor ontvangst.
Verzenden binnen heel Europa!
Wil je je pakket laten versturen naar een adres buiten Nederland? Ook dat is vanaf nu geen enkel probleem! Je bestelt gewoon via de site en geeft het gewenste verzendadres op. Als dat buiten Nederland of België is wordt vanzelf de verzendoptie DHL, GLS of DPD Pakketdienst getoond bij de verzendmogelijkheden, met direct het juiste tarief voor jouw bestelling!
We hanteren zeer scherpe tarieven voor verzendingen binnen Europa, zelfs gratis vanaf bepaalde bedragen! Zodra je je bestelling afrondt zie je direct het tarief bij de verzendopties.
Download hier het tarievenoverzicht voor heel Europa met de actuele tarieven van 2024.
Minimale bestelwaarde
kampvuurkoken.nl verwerkt bestellingen vanaf 15 euro. Onder dat bedrag is het niet mogelijk bij ons een bestelling te plaatsen. De reden hiervoor is dat bestellingen onder dit bedrag relatief te hoge kosten met zich meebrengen om rendabel te zijn.
Na het afronden van je bestelling
Zodra je je volledige bestelling hebt afgerond en betaald (of hebt gekozen voor achteraf betalen) wordt deze door ons verwerkt. Natuurlijk houden we je op de hoogte van de voortgang van je bestelling en ontvang je van ons een track & trace nummer als je pakket onderweg is. Hiermee kun je zelf je bestelling volgen.
Afhalen van je bestelling
Wil je besparen op de verzendkosten en een bestelling bij ons afhalen? Ook dat is geen enkel probleem. Zodra je je bestelling via onze webshop plaatst, krijg je de mogelijkheid te kiezen voor afhalen in Oud Gastel. Als je voor deze optie kiest wordt je bestelling door ons verwerkt en krijg je een melding als deze klaarstaat om te worden afgehaald. Je pakket ligt (meestal) de volgende dag, zodra het hier is afgeleverd, klaar om afgehaald te worden.
Let op: je kunt in Oud Gastel aan de afhaalbalie dus NIET betalen. De bestelling moet dus vooraf via de webshop zijn betaald.
Je kunt onze openingstijden bekijken op deze pagina: Openingstijden
Onze afhaalbalie is gevestigd op het volgende adres:
Montapacking iov kampvuurkoken.nl
Watermolen 6b
4751 VK Oud Gastel
Keuze brievenbuspakje, brief of pakket
We kiezen automatisch de beste verzendmethode voor je bestelling. Als het pakket door de brievenbus past verzenden we het als traceerbaar brievenbuspakje of als gewone brief. Je hoeft dan niet thuis te zijn als het pakket wordt bezorgd: de postbode laat het achter in je brievenbus. Met de track & trace code die je ontvangt (niet bij verzending als brief) kun je nakijken of jouw pakket als brievenbuspakje is verzonden. Als je gekozen hebt voor bezorgen op een PostNL afhaalpunt wijzigen we dit naar je huisadres als we een briefpakje of brief versturen.
Vertraging
Indien een bestelling op werkdagen voor 23:00 of zaterdag voor 16:00 uur wordt geplaatst en betaalt wordt deze dezelfde dag verzonden via PostNL. De bestelling wordt de volgende dag (op zaterdag verzonden betekent maandag geleverd) op het door de klant aangegeven afleveradres bezorgd. Voor de bezorging zijn wij afhankelijk van PostNL en bij zware pakketten van DPD. Door interne of externe calamiteiten bij PostNL of DPD (zoals technische storingen, extreme drukte, pechgevallen, vermissing e.d.) kan het voorkomen dat een pakket niet de volgende (werk)dag wordt geleverd.
Tip: download de handige PostNL app en pas zelf het aflevermoment aan!
Wil je het bezorgmoment aanpassen van de zending? Installeer dan de PostNL app op je mobiele telefoon. Zodra de zending bij PostNL de eerste sorteerscan heeft gehad en de Track & Trace aangeeft dat je zending door hen is ontvangen (meestal voor 24:00 's avonds op de dag van verzending) kun je het bezorgmoment in de app aanpassen. Dit kan tot uiterlijk 06.00 's ochtends op de dag dat de bezorging gepland staat. Je kunt dan bijvoorbeeld ook kiezen voor een avondlevering of het afleveren van het pakket bij een PostNL servicepunt.
Download vandaag nog de PostNL app en blijf voortaan op de hoogte van al je zendingen:
Voor Android in de Google Play store: [DOWNLOAD]
Voor Apple in de iTunes App Store: [DOWNLOAD]
Meer info: Maandag t/m vrijdag voor 23:00 uur of zondag voor 11:00 uur besteld? Dezelfde dag verzonden!
Bestellingen die van maandag t/m vrijdag voor 23:00 uur en op zondagen voor 11:00 uur worden geplaatst en waarvan wij de betaling hebben ontvangen, worden nog dezelfde dag verwerkt en verzonden. Je ontvangt je bestelling in zowel Nederland als België in de meeste gevallen de volgende dag (behalve zaterdag: dan wordt maandag geleverd) op het opgegeven adres.
Let op: bij zware zendingen boven de 25kg maken we altijd gebruik van DPD. Deze zendingen kunnen 1-2 dagen langer onderweg zijn dan aangegeven op onze site.
Binnen Nederland bieden we tevens de optie zelf een bezorgdatum te kiezen, zo bepaal je zelf op welke dag je pakket wordt afgeleverd en kun je zelfs kiezen voor avond bezorging tegen een kleine meerprijs.
PostNL & DPD bezorgen pakketten niet op officiële feestdagen, maandagen en zondagen. Wij verzenden de pakketten van maandag t/m vrijdag tot 23:00 en zondagen tot 11:00 uur.
Let op dat wij voor de bezorging afhankelijk zijn van PostNL of DPD. Wij zorgen dat het pakket tijdig bij PostNL of DPD wordt aangeleverd, daarna hebben wij geen invloed meer op de bezorging. Het kan een enkele keer voorkomen dat een pakket niet de volgende dag wordt geleverd. Onze ervaring leert dat er in 99,8% van de gevallen volgens bovenstaande voorwaarden wordt bezorgd.
Retourneren
- 60 dagen bedenktijd
- Gemakkelijk retourneren via onze Retourportal: https://www.kampvuurkoken.nl/retour
- Direct een voordelig verzendlabel downloaden en afrekenen in ons portal
- Lees onderstaande aanwijzingen voor retourzendingen!
- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
- Bij aankoop van 2 of meer vergelijkbare producten in 1 bestelling (minimale aankoopbedrag € 50,- per product), waarbij je er uiteindelijk minstens 1 behoud, heb je recht op gratis retour, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Nadat je je bestelling thuis hebt ontvangen heb je 60 dagen de tijd om de producten te bekijken. Je hebt tot en met dag 60 om te laten weten dat je van de koop afziet. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om daadwerkelijk te retourneren. Als (een deel van) je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet kun je deze aan ons retour sturen. We waarderen het als je aan wilt geven waarom je iets wilt terugsturen, maar dit is niet verplicht.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 60 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 60 dagen na de dag waarop je het product of dienst hebt gekocht. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping [DOWNLOAD] , maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Je bent alleen gehouden de eventuele kosten te betalen voor de dienst of product tot het moment van ontbinding.
Zodra je je retour hebt aangemeld via de portal (https://www.kampvuurkoken.nl/retour) kun je deze direct aan ons terugsturen en ontvang je na verwerking je aankoopbedrag terug!
Stuur het product, indien redelijkerwijs mogelijk in een complete, ongebruikte en onbeschadigde verpakking terug in en indien mogelijk in de originele verpakking. Het is toegestaan om artikelen terug te sturen die niet (geheel) aan bovenstaande eisen voldoen, zijn gebruikt, beschadigd of incompleet zijn. De kosten voor de waardevermindering van het product tot een maximum van 100% zullen dan in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag. Hiervan stellen we je natuurlijk op de hoogte.
Er zijn een aantal artikelen die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht:
- Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
- Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn;
- Makkelijk kopieerbare producten die niet retourneerbaar zijn wanneer de verzegeling na ontvangst van de levering door de consument is verbroken, zoals games, dvd's en cd's;
- Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van
gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is
verbroken.
De kosten voor het retour zenden zijn voor je eigen rekening. Via ons portal koop je voordelig een retourzendlabel voor PostNL.
Retouradres
Zodra je de retour via de retourportal hebt aangemeld en de kosten hebt voldaan ontvang je het label met daarop ons retouradres. Je kunt eenvoudig dit label op de retourzending plakken en vervolgens het pakket terugsturen.
Eventueel retour sturen met een (voordeliger)verzender naar eigen keuze is mogelijk en is ook voor eigen risico. Voeg bij de retour het order nummer (of kopie factuur) toe zodat wij weten van wie wij het ontvangen.
Magazijn kampvuurkoken.nl/Montapacking
Watermolen 6
4751VK Oud Gastel
Tot Slot
Bij een retourzending vergoedt kampvuurkoken.nl alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door kampvuurkoken.nl in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij kampvuurkoken.nl aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. kampvuurkoken.nl gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.